Friday 21 June 2013

cinta... mesti smua orang kenal apa itu cinta.. tapi mungkin tidak semua pernah bercinta .. betul tak??
kata orang cinta itu indah , tapi hakikatnya ia sakit bila di sia2 kan..

Disini saya bukan nak kata anda tidak boleh bercita, setiap orang ada pendapat masing2..betul tak? :)
disini saya nak memberi sedikit pendapat tentang apa makna nya cinta yang sebenar,,,
sebenarnya,, cinta pada manusia tak kan pernah kekal selagi dia belum jadi milik kita sepenuhnya..
Sedalam mana pun kasih sayang kita, selama mana pun kita bertahan.. jika orang itu bukan jodoh kita.. takkan kekal...

Cuba anda perhatian sekeliling anda, banyak ka pasangan yang bertahun2 bercinta dan akhirnya bersama???
mungkin ada... tapi kebanyakkan nya gantung di tengah jalan.. maka timbullah perasaan kecewa, sedih, marah dan akhirnya dendam... saya mengatakan yang sedemikian kerana saya sendri pernah alami nya...ia sangat perit & sakit untuk di alami dan diingati.. 

Kadang saya berasa cembru pada orang yang belum pernah bercinta kerana mereka tak perlu pikir pasal pasangan mereka, tak perlu nak rasa sakit hati @ cemburu... adang saya merasakan malang nya diri ini... tapi saya silap.. mungkin dia bukan jodoh saya.. pasti ada yang lebih baik diciptakan untuk menjadi pembimbing saya.. dan menjadi tempat saya berlindung dan merasa bahagia...

Bak kata orang, cinta itu buta... Iya..memang buta.. kerana setelah bercinta..semua dilupakan , kawan. keluarga.. sampai ada yang sanggup kahwin lari... @ bunuh diri kerana kecewa

Pembaca sekali.. :) berfikirlah dulu sebelum membuat sebarang keputusan.. Sayangi la keluarga anda & rakan2 anda yang telah banyak membantu anda... janganlah kerana cinta persahabatan terputus, tali persaudaraan juga terputus..

Ramai yang kata, cinta pertama itu sukar untuk dilupakan... tapi percaya lah, jika dia memang jodoh kamu, berpisah seberapa lama pun... In Syaa Allah.. Kamu pasti akan bersama... :)




No comments:

Post a Comment