Friday 21 June 2013

My LiFe In KmL!

Assalammualaikum w.b.t Hai semua... ini merupakan post kedua saya .. erm.. hari ini nak story sal apa yar? . . . haaaaaaa,, saya nak story pasal kehidupan saya di KmL la... mesti pembaca tertanya2 kan apa tu KmL???? mungkin ada juga yang da tahu KmL TU apa... takpe2.. sini saya story sikit ya.. KmL tu merupakan nama kolej.. iaitu Kolej Matrikulasi Labuan... ia terletak di W.P Labuan.. syukur alhamdulillah.. saya telah berjaya menyambung pelajaran saya ke Kolej ini selepas tamat SPM . 

walaupun keputusan saya tak la dikatakan cemerlang... tapi saya amat bersyukur kerana terpilih untuk memasuki Kolej itu..Kolej ini dibawah kerajaan tau.. sebab setiap bulan kami terima elaun sebanyak RM250.. mungkin bagi adik-adik yang baru pertama kali pegang duit sendiri akan berasa happy sebab menyangka jumlah tersebut banyak dan selalunya adik-adik yang terlalu happy ini la yang biasa menggunakan duit tersebut untuk bersuka ria, beli handphone, dan bnyak lagi... tapi untuk pengetahuan adik-adik sekalian... wang sebegitu banyak tidak akan dapat menampung kos harian adik-adik di kolej itu kecuali adik-adik pandai berjimat cermat..walau apa pun , saya tetap bersyukur kerana mendapat bantuan kerajaan untuk menampung kehidupan saya disana.. ok2... bebalik pada story saya sebelum ni...pada ketika itu saya masih berasa sedih sebab berjauhan dengan family la dikatakan.. mna tak sedih .. betul tak??? yang menghantar saya sampai ke asrama asalah ibubapa saya an kawan ayah saya.. adik beradik saya semua tinggal kat kampung sebab nak jimat bajet..kami naik feri tau pergi labuan .. 

sebenarnya saya tak lah kurang selesa sangat berada kat labuan kerana saya dibesarkan kat labuan jadi kira biasa da la dengan tempat2 kat situ... seterusnya nak story sal hari pertama kat KmL tu.. saya dapat 4 orang roomate yang baik sangat.. walaupun dorang kadang2 suka buli saya tapi buli dorang tu tak la teruk sangat sampai nak jadi kes dera ka apa..buli kawan2 jer...:) nama dorang ain,candace & staphne.. ain orang lahad datu tau... manakala 2 orang lagi tu plak orang sarawak...

.tapi kan perkenalan saya dengan staphne tak lama.. sebab dia telah berpindah ke UNIMAS...sad la juga... tapi tak pe..demi perjuangan berlajar... jadi tinggal la kami 3 orang sajer kat bilik DT327.. Haaaa... yang tadi tu sal roomate saya .. sekarang nak cer plak sal classmate saya... 13+14 berapa??? itu la bilangan kami dalam kelas A1T3 + A1T4.. sebenarnya kami ada 2 kumpulan iaitu A1 & A2...sebab kami terlalu ramai... klo nak story semua ..esok2 pun tak habis ,, so saya story sikit jak la yar..selain dari classmate saya.. banyak juga kenalan saya dapat.. tak kira bangsa dan agama.. kalau nak kwn saya.. saya terima jak... huuuu..panjang betul da la post saya ni.. 
k la.. sebelum saya tamatkan story saya kat sini... sya nak story sal someone sikit...he is kind,clever & cute.. dia banyak bagi semangat kat saya.. walaupun dia tak seromantik mana seperti setiap wanita ingin kan tapi bagi saya.. dia banyak memberi motivasi pada diri saya...dan semangat supaya saya tak putus asa dalam mncapai kejayaan...:) k la... nnty saya update story lagi ya...daaaaa......

No comments:

Post a Comment